Instruktørlister

På denne side kan du se listerne med aktive instruktører i Dansk Klatreforbund og i skoler og institutioner, som samarbejder med Dansk Klatreforbund.

Instruktør 1 – 9. feb. 2017
Instruktør 2 pr. 05042017
Instruktør 3 pr. 05042017
Klippeklatre instruktører pr. 27-04-17

Sportsklatreinstruktør 9.2.2017
Toprebsleder pr. 9. feb. 2017

Hvis du ikke står på listen

Vi er stadig igang med at flytte ind i vores nye medlemsdatabase “Klub-modul”

– Hvis du er Instruktør og ikke står på listen skal du gøre følgende:

1: Oprette en profil i Klub-modul  –  Find din klub på listen og opret profil HER
2: kontakte Klatreforbundet på mail:   forbund@klatreforbund.dk
(så kan vi knytte din Instruktørtitel til din profil)

Fornyelse af instruktørbevis

Når du bliver instruktør gælder instruktørbeviset året ud og derefter tre kalenderår.

Ca. 6 måneder før dit bevis udløber, får du tilsendt et spørgeskema til fornyelse af beviset. For at kunne få fornyet dit bevis skal du være aktiv som instruktør og holde dig opdateret omkring sikkerhedsrelaterede emner.

Hvis du falder ud af instruktørlisterne

Hvis du ikke kan fremvise et aktivitetsniveau, når du får tilsendt spørgeskemaet, kan du ikke umiddelbart få fornyet dit bevis, men du får en chance for at komme i gang som instruktør igen, og får så tilsendt et nyt spørgeskema ved udgangen af året. Hvis du stadig ikke er aktiv som instruktør på dette tidspunkt, kan du ikke få fornyet dit bevis og vil blive slettet fra instruktørlisterne.

Det kan også være, at du har været Vægklatreinstruktør tidligere, men ikke har været aktiv i flere år. I disse tilfælde kan du heller ikke umiddelbart få fornyet dit bevis. Ved udgangen af 2016 bliver VKI’ere indplaceret som Instruktør 2, hvis de ikke har været på opgraderingskursus. Derfor gælder nedenstående skema også for de gamle VKI’er.

Hvis du er faldet ud af listerne, skal du reeksamineres for at blive instruktør igen. Det foregår efter følgende skema:

Type af instruktør Måde at blive godkendt instruktør igen
Instruktør 1 Følge Instruktør 1-kursus igen
Instruktør 2 Følge Instruktør 2-kursus igen
Instruktør 3 Gå op til Instruktør 3-eksamen igen (behøver ikke at deltage på resten af kurset)

Tidligere instruktører deltager på samme vilkår som alle andre. Dvs. at betaling og krav om aktiv medvirken er de samme.

otte-tal