Klubmodul

Klubmodul er et web-baseret administrationssystem. Kernen i systemet er medlemsstyring, dvs. systemet er bygget til at hjælpe foreninger med at have et overblik over medlemmer, ressourcepersoner, hold, ventelister mm. Hvert medlem i klubben opretter og opdaterer egen profil, som i systemet kan tilknyttes forskellige hold/grupper og tildeles roller som f.eks. instruktør, formand, træner mm.

Samtidig er systemet tiltænkt at lette kasserens arbejde med at modtage betalinger fra klubbens medlemmer. Klubmodul har et betalingsmodul, således at medlemmer kan betale kontingent og tilmelde & betale for sin deltagelse i klubbens aktiviteter hjemmefra med sit dankort. Betalingerne bogføres automatisk direkte i det tilhørende regnskabssystem uden arbejde for kassereren, og der er altid et opdateret overblik over klubbens indtægter.

Det er let at trække data ud af systemet, og derfor let at kombinere med andre systemer som f.eks. nøglekort/låsesystemer.

Et fællessystem for alle klatreklubber og klatreforbundet

Dansk Klatreforbund har investeret i Klubmodul, således at alle klatreklubber kan benytte systemet. Alle klubber har fået oprettet sit eget Klubmodul, hvor medlemmerne kan oprette en profil. Samme profil kan medlemmerne benytte, når de vil tilmelde sig forbundets aktiviteter. Dvs. Klubmodul er et fælles system, som vi, efterhånden som vi lærer systemet at kende, kan udvikle og tilpasse klatreklubbernes behov fælles.

Pris

Selve systemet er gratis for klubberne at benytte. Klubberne skal dog selv betale de uundgåelige gebyrer pr. betaling. Der findes tre betalingsløsninger:

NETS: Flere klubber har allerede en betalingsløsning hos NETS. Den koster 250 kr. i oprettelse, 1000 kr. i abonnement om året og derefter 1,39 pr. transaktion i gebyr betalt af klubben.

Klubmodul 1:  Den koster ikke noget i oprettelse eller løbende abonnement, men 10,- pr. transaktion betalt af medlemmet/brugeren.

Klubmodul 2: Den koster ikke noget i oprettelse eller løbende abonnement, men 1,3 % af prisen i gebyrer betalt af medlemmet/brugeren.

Det kan godt betale sig at regne lidt på de forskellige løsninger. Derudover er der ved Klubmoduls løsninger ikke muligt at gemme kortoplysningerne i systemet, så medlemmet skal indtaste kortnummer mm. ved hver betaling.

Hvordan kommer vi i gang?

Alle klubber har allerede nu fået oprettet et klubmodul og formand/kasserer modtaget en mail fra Klubmodul om, hvordan Klubmodul hjælper med opsætningen. Normalt vil opsætning af systemet foregå online og være gratis for klubberne. Ønsker man besøg af klubmodul skal klubben selv betale.

Til opsætningen skal klubberne have følgende klar:

• Kontoplan – oversigt over hvilke ”kasser” I ønsker jeres indtægter og udgifter grupperet i
  • Medlemstyper og kontingenttyper
  • Typer af ressourcepersoner – forbundet har allerede defineret en række typer ud fra uddannelsessystemet, men der kunne være andre, som I benytter i jeres klub

Gratis opstartskurser for klatreklubber

Kolding          d. 29/04 kl. 17-20                Adresse: Dalbygade 40a, 2 sal, 6000 Kolding

Slangerup     d. 28/04 kl. 17-20                Adresse:  Banegraven 18, 3550 Slangerup

Gratis deltagelse i 2015 på Klubmoduls egne seminarer – se oversigt her

Hjemmeside:

Klubmodul kan benyttes på jeres nuværende hjemmeside, men kan også integreres i en ny hjemmeside oprettet af Klubmodul.

En ny designet hjemmeside med klubmodul integreret samt opsætning af forside med kalender, nyheder og sponsorer integreret koster 6.500,- (ekskl. Moms) Siden hostes og vedligeholdes gratis fremadrettet.

For 1.500,- (ekskl. Moms) kan der tilkøbes nedenstående ekstra services (Normalpris: 2.296,-)

• Sponsorkarrusel: Sponsorlogoer som skiftende billeder
  • Dropdownmenu:
  • Avanceret topbanner: Topbanner med skiftende billeder i høj kvalitet
  • Facebookintegration: Få et flot design til integration til Facebook

Placering, layout osv. af de enkelte ekstra services tilpasses individuelt jeres ønsker.

Klubmodul