Fotokonkurrencens Vinderbilleder

Fotokonkurrencen er nu afgjort mellem 104 billeder og der er fundet 1. og 2. pladser i de 2 kategorier – Udendørs og Indendørs
– se alle konkurrencefotos HER

UDENDØRS:

Vinderbillede:
Fotograf: Nanna Mortensen / Titel: Frustration falling all over again
Præmie: Gavekort på kr. 3.000 kr. hos www.gubbies.com

Dommer – Ulrik Hasemann`s kommentarer:
Klatring er en actionfyldt sport. Men kun i korte øjeblikke ad gangen. Det bliver især tydeligt, når man fotograferer, og fotografen her har gjort et fantastisk arbejde i netop at fange et af de øjeblikke. Der er så meget udtryk i ansigtet, at man kan blive ved og ved med at se på det, og vi genkender selv frustrationen og følelsen af at falde af. Samtidig er det fascinerende, hvordan han tydeligvis er faldet af, men stadig sidder i klatrepositionen i luften. De små greb, der er markerede med kalk, fuldender billedet, og vi forstår at det er et problem, der kræver meget arbejde og mange fald.”

Andenplads:

Fotograf: Niels Tang Christensen  / Titel: Separate reality
Præmie: Gavekort på kr. 1.500 kr. hos www.gubbies.com

Dommer – Ulrik Hasemann`s kommentarer:
” Seperate Reality, som denne rute i Yosemite hedder, har for længst fået en plads i klatrehistoriebøgerne og legender som Wolfgang Güllich, Dean Potter og Alex Honnold har soloet ruten. Selvom dette foto måske ikke går i klatrehistorien, er det ikke desto mindre et rigtig godt billede, og ikke bare fordi det er fra denne berømte rute. Det emmer af viljestyrke og hårdhed, og hvem får ikke selv svedige håndflader af at forestille sig at hænge der med jammede fødder og hænder og hovedet nedad. Oveni det skal der også sikres, og det er ikke overstået på et øjeblik, for risset fortsætter langt endnu, kan vi se. Det er stor dramatik og fantastisk at være vidne til.”

104 Fotograf: Niels Tang Christensen Titel: Separate reality

Fotograf: Niels Tang Christensen
Titel: Separate reality

INDENDØRS

Vinderbillede:
Fotograf: Alexander Bruun Christiansen  /  Titel: Indendørs
Præmie: Gavekort på kr. 3.000 kr. hos www.gubbies.com

Dommer – Ulrik Hasemann`s kommentarer:
”Det her billede er fyldt med koncentration og mystik. For hvor pokker skal han hen? Hvor småt er det lige, det greb han holder i mon? Og hjælper den venstrefod overhovedet med noget, eller ’smearer’ den bare ubehjælpeligt på kassen? Øjnene fortæller os, at der fuld koncentration på og at den næste bevægelse er lige på grænsen, af hvad der er muligt. Men videre det skal han, og det er nu!”

087 Fotograf: Alexander Bruun Christiansen Titel: Indendørs

Fotograf: Alexander Bruun Christiansen
Titel: Indendør

Andenplads:
Fotograf: Nanna Mortensen  /  Everyone`s watching
Præmie: Gavekort på kr. 1.500 kr. hos www.gubbies.com

Dommer – Ulrik Hasemann`s kommentarer:
”Sikke en stemning, der er her. Lyset suger os ind og fremhæver klatreren fanget i en yndefuld dans med sin egen skygge fra den nedadbøjede vrist til den udstrakte arm. Det ser legende let ud, samtidig med at der er masser af styrke bag. Det ligner, at hun er i sin egen verden, men ser vi ud af projektørlyset opdager vi hurtigt, at der rigtig mange mennesker. Utallige ansigter der er lige så opslugt af klatringen som klatreren selv, og hermed bliver billedet også til en fortælling om det sammenhold og fællesskab, som skabes gennem klatringen.”

065 Fotograf: Nanna Mortensen Titel: Everyone`s watching

Fotograf: Nanna Mortensen
Titel: Everyone`s watching

BOBLER!