• Lasse Pedersen

Årsmøde 2024

Den 21. april 2024 blev Dansk Klatreforbunds årsmøde afholdt, i år på Comwell Hotel i Middelfart. Repræsentanter fra 16 klubber, med 47% stemmeberettigelse deltog i mødet.

Traditionen tro blev Forbundets valg af årets ildsjæl og årets klub afsløret ved mødet.

Årets ildsjæl blev Mads Jørgensen fra DBKK for sit utrættelige arbejde i forbindelse med konkurrencearrangering og -afvikling i klubben. I 2023 var det særligt arrangering af de Nordiske Mesterskaber, der har trukket tænder ud. Stort tillykke med valget og tak for indsatsen. (Mads var ikke tilstede til at modtage gaven bestående af et lækkert klatrereb)

Årets klub blev i 2023 Kolding Klatreklub, der udmærker sig ved at være en organisatorisk veldrevet klub, som afholder en række events både for egne medlemmer og for eksterne. Klubben har de sidste 4-5 år oplevet en stor årlig vækst i medlemstallet og har ligeledes gennemgået en spændende proces for øget professionalisering af i klubben. Den har i dag masser af frivillige hænder, men også flere ansatte.

Formand Mikkel Højgaard overrækker prisen for Årets klub 2023 til Jesper Sandfeld fra Kolding Klatreklub.

Årsmødet bød også på afsked til formand Mikkel Højgaard, der har valgt at stoppe i bestyrelsen, da han ønsker at prioritere tid til familien , der forøges i maj. Mangeårigt medlem af bestyrelsen Bent Johansen valgte også at stoppe i bestyrelsen, for at give plads til nye og yngre kræfter.. En stor tak til begge for deres indsats for Forbundet og dansk klatring gennem tiden. De slipper dog ikke helt taget, da Mikkel fortsætter som suppleant i bestyrelsen og Bent stadig vil være at finde ved dommerbordet under Forbundets konkurrencer.

Næstformand Nikolaj Mejsner siger stor tak til afgående formand Mikkel Højgaard og kasserer Bent Johansen.

Den nyvalgte bestyrelse bestående af Nikolaj Mejsner, Rikke Vestergaard, Nicolai Liebach, Kasper Gram, Clement Hempel, Katrine Salling (ikke på billede) og Mathias Juncker (ikke på billede) samt suppleanterne Zubair & Mikkel, aftaler bestyrelsens første møde sammen.

Følg linket nedenfor for at læse det fulde referat fra årsmødet.

Dagsorden og referat 2024
Download PDF • 236KB